Posted by: Steven Lyager | juli 24, 2007

Så er det en realitet

Min chef har i dag bestilt min billet til Kina… Jeg har i lang tid ikke vidst hvor og hvornår jeg egentlig skulle afsted, andet end at det var meningen. Men nu er det planlagt til at jeg flyver derover d. 17 august. Jeg ved ikke om nogle af cheferne rejser med eller om jeg bare bliver sendt derover “all by myself” Håber lidt på det første, da jeg har en mindre fobi for ting som offentlig transport og sådan noget… Tager fx. aldrig bybussen selv, da jeg er ræd for at jeg kører for langt og alt muligt.. så sær er jeg 🙂

Opturen ved det er selvfølgelig, at det helt klart bliver en kæmpe oplevelse at komme derover, på trods af jeg skal arbejde det meste af tiden derovre. Jeg bor i firmaets lejlighed under mit ophold.. En penthouse lejlighed med udsigt til en flod og alt muligt. Jeg har housekeeper, så jeg skal heller ikke bekymre mig om mad og alt det andet huslige, som at vaske tøj. Jeg har også chaffør på, hvis jeg skal nogen steder.. ved dog ikke om han altid er til rådighed, men det er også fordi at man ikke som udlænding, bare må sætte sig ind i en bil og køre rundt i Kina.. Man skal op til en prøve og sådan noget.

Nedturen er lidt, at jeg virkelig kommer til at savne kæresten, familien og vennerne.. Har faktisk allerede lidt hjemve, selvom jeg ikke er taget afsted endnu 🙂 Så det bliver nok en rimelig stor telefon regning jeg kommer hjem til, når jeg tager retur til Danmark.. men det er der jo ikke noget at gøre ved 🙂

Men alt i alt, så glæder jeg mig til at opleve en kultur der er så forskellig fra vores egen og se nogle ting, som jeg egentlig aldrig havde drømt om jeg skulle komme til at opleve 🙂

Huizhou

Her er et billede af hvor jeg skal bo. Kan ikke lige huske om det er det lyse højhus eller det hvide helt i forgrunden…

Noget helt andet er, at jeg omsider er kommet af med min gæld på Daisy 🙂 Tog små 4 måneder, men nu har jeg et åbent personalekøb igen, fra d. 1
Så det skal fejres, samtidig med at jeg også lige skal have sagt farvel til Danmark med manér 😉

To be continued! 😉

Responses

  1. Der er i øvrigt ca 30-35 grader dernede lige nu.. 🙂

  2. Kommer også til at savne dig! 😦


Skriv et svar

Kategorier

